אורגני

מצוות התלויות בארץ,בריאות, הלכה, איכות הסביבה, טבע, תכלת

מסיבות בת מצווה במגזר הדתי

השארת תגובה

הגעת הבת לגיל מצוות, 12 שנים, היא ללא ספק אירוע מרגש. ביהדות, מדובר בנקודת מפנה, שבה הילדה הופכת לנערה ומאותה נקודת זמן היא מחויבת במצוות עשה ואל תעשה מסוימות (למשל לצום ביום כיפור, לשמוע קידוש בשבת, ועוד) ואולי גם מצפים ממנה לקחת תפקיד אחר בבית, תפקידה של נערה שהיא בדרך להיות אישה צעירה.

מדובר, אם כן, באירוע משמעותי ומרגש (כמו למשל מסיבת בת מצווה ססגונית) הן בשביל הילדה / הנערה והן עבור משפחתה. במעמד אירוע זה, נהוג לחגוג את ההגעה למצוות בחגיגה גדולה במיוחד, עם מוזמנים רבים, אוכל וריקודים.

בת מצווה (דתית או לא דתית) – אירוע משמח במיוחד!
באירוע בת המצווה בדרך כלל תיכנס כלת השמחה באופן מרגש, ותחלוק עם האורחים ברכות ואיחולים. לאחר ההתכנסות בדרך כלל יתפוס כל אחד את מקומו לסעודה כשרה, ועם תום הסעודה המשותפת בדרך כלל תתחיל החגיגה, שתכלול ריקודים, הפעלות, משחקים, והנאה רבה.

אטרקציות וריקודים בבת מצווה במגזר הדתי
הריקודים במסיבת בת המצווה הם שימחה גדולה. הם מתבצעים בהפרדה בין קהל הנשים לקהל הגברים, וגם המוסיקה אופיינית למגזר ועל פי בחירת ואהבת המשתתפים באירוע – ממש כמו בכל אירוע אחר. כמו במסיבות גדולות במגזר החרדי, גם למגזר הדתי ניתן להוסיף לאירוע אטרקציות לרוב – החל בקישוטים, פרחים, בלונים, סרטונים שיוקרנו לאורך המסיבה, וכלה בהפעלות – שולחנות משחקים ומשחקים ממוחשבים למשתתפים, מפעילים, ואפילו רקדניות שיגרמו לכלת האירוע להרגיש כמו נסיכה אמיתית ביום חגה.

אירוע מלהיב, שייזכר לשנים ארוכות
מסיבות בת המצווה במגזר הדתי מאופיינות בשמירה על כללי הצניעות והמסורת של חגיגות הגעה למצוות ונועדו על מנת לחגוג ולשמח את בת המצווה, הוריה ומשפחתה, ואת כל החוגגים באירוע. מסיבות בת מצווה רבות במגזר הדתי הן הפקה של ממש, וכוללות אטרקציות, מפעילים,סעודה מפנקת, ועוד פינוקים שהופכים את האירוע לכיף, ערב של צחוק ושימחה למשתתפים, ובמיוחד – ערב מכונן, שהוא חגיגה נאותה לילדה שמשילה מעליה את מאפייני הילדות והופכת נערה.

כתיבת תגובה