אורגני

מצוות התלויות בארץ,בריאות, הלכה, איכות הסביבה, טבע, תכלת

המשמעות של נגנז בדברי חכמים

השארת תגובה

הרב אליהו טבגר (בעל הספר כליל תכלת) כתב מאמר שדן במשמעות נגנז בדברי חז"ל. יש הסוברים על סמך מקורות תורניים שהתכלת נגנז ויתגלה רק אחרי בוא המשיח ולכן אין חובה להטיל את סוג התכלת שנמצא לאחר מחקרים יסודיים. כותב המאמר מביא ראיות לכך שנגנז בלשון חכמים אין הכוונה להעלמות מוחלטת אלא להעלמות זמנית.


כך למשל, הרב טבגר כתב בשם הישועות מלכו שגניזת התכלת משמעותה שרבי יוסי גזר לבטל את חיוב הטלת התכלת בציצית בגלל הסכנות הכרוכות בהשגתה. עוד נאמר שגניזה יכולה להיגרם על ידי הבורא או על ידי אדם. נאמר שישנם גניזות לזמן קצוב וישנם לעולמים.
הרב טבגר כותב שהמילה גניזה שורשה מבתי המלוכה שהיו שומרים אוצרות בבית גנזים. כך גם מלך העולם שומר אוצרות רוחניים : דמעות של תפילה, מסירות נפש, תורה וכולי.
התכלת נשמרה לעתיד לבוא לצדיקים (כפי שכתוב בספרי), כיום ניתן בקלות לקנות את פתילי התכלת שנשמרו ולזכות ליראת שמים שהתכלת נוסכת ביהודי, תמיד רואים את התכלת – על מנת שיראת הבורא תהיה תמיד לנגד העיניים.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

w

מתחבר ל-%s