אורגני

מצוות התלויות בארץ,בריאות, הלכה, איכות הסביבה, טבע, תכלת

הילקוט יוסף מחמיר בתכלת באופן חלקי

השארת תגובה

הילקוט יוסף : “מה שמצוי כיום שנותנים תכלת בציציות, הנה אין הדבר ברור באופן החלטי שזהו התכלת האמיתי.ולכן לא ראינו להרבה מגדולי הדור שנהגו בזה. והנכון הוא שכל אחד ינהג כפי מנהג גדולי הדור ומנהג רבותיו.”.

בתחילה כותב הילקוט יוסף שלפי גדולי הדור אין חובה להטיל תכלת ולבסוף הוא רושם לנהוג לפי גדולי הדור ומנהג רבותיו. אם הילקוט יוסף היה סובר בפשטות שאין חובה להטיל תכלת – הוא היה כותב זאת מפורש (או כותב שיש ללכת לפי מנהג גדולי הדור מבלי להוסיף “ומנהג רבותיו”). אך מכוון שהוא כתב גם את מנהג גדולי הדור וגם מנהג רבותיו, לי נראה לפרש שהכוונה היא שמי שאין לו רבנים באופן מסודר (למשל בעל תשובה טרי) ילך לפי גדולי הדור ולא יטיל תכלת. לעומת זאת, מי שיש לו דרך בעבודת הבורא – ילך לפי רבותיו. ולכן, מכוון שראינו שיש הרבה רבנים חשובים מהציבור של הכיפות הסרוגות שסוברים שיש להטיל תכלת (הרב יובל שרלו, הרב צפניה דרורי, הרב דוב ליאור ועוד) ופוסקים אחרים מאותו ציבור לא מחייבים אבל גם לא אוסרים (הרב יעקב אריאל, הרב מלמד, הרב שמואל אליהו ועוד). מכל זה נראה שלפי הילקוט יוסף מי שמגדיר את עצמו סרוג – צריך להטיל תכלת. אך לא ראינו הרבה פוסקים חרדיים מובהקים שמחייבים להטיל תכלת, ומי שמשתייך לציבור החרדי ודאי שפטור מתכלת לפי הילקוט יוסף (חוץ מחסידי ברסלב שנוהגים להטיל תכלת).

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

w

מתחבר ל-%s